יום שבת, 29 בדצמבר 2018

מאמר רגשי של הרב משה בלייכר.

"הפגיעה היא בעצם הקודש עצמו" - כך הגדיר הרב בלייכר את כתבתו של קלמן ליבסקינד.

שימו לב לצורת החשיבה הבעייתית שהתגלתה במסמך של הרב בלייכר שליט"א, שפורסם ברבים כתגובה חריפה להאשמות נגד הרב אבינר, בתשס"ג.

הוא עצמו, לא פנה אל המתלוננות עצמן לבירור העובדות ובכל זאת טען שדבריהן נבדקו על ידו. דבריו מובאים כאן כי הוא מייצג סגנון שלענ"ד מאפיין עד היום רבנים מסוימים, שיש להם השפעה חזקה.

המינוחים כאן הם חשובים וכדאי ללמוד אותם. אלו ש'פגעו' ברב אבינר מוצגים כאן כאויבים של מהלך הגאולה. לא פחות. נביא כמה ציטוטים מדבריו:

"היום הזה נעשתה נבלה גדולה בעם ישראל" (כותרת עם ניסוח דומה מאוד ניתנה לעצומת רבנים גדולה נגד המתלוננות).

"בתוך מהלך צמיחת ישועתנו וגאולתנו, כשעומדים הצדיקים העליונים צופי הישועה, קמים מתוכנו "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" ואין מקיפין בחילול ה' (פירוש: הענישה כלפי 'אויבי הרב אבינר' היא מיידית. ללא הקפה).

בכל מהלכי גאולתנו בדור הזה, אנו עומדים לפני קשיים וייסורים. הנה עוד שלב בייסורים - הפגיעה בעצם הקודש עצמו, הפגיעה בתורה, הפגיעה בנושאי תורת ארץ ישראל, פגיעה המייסרת וחותכת בבשרנו...

יקום כל עם ישראל,  כמו אצל משה רבנו, שהיו בעם ישראל שחשדו את משה באשת איש. זה מבהיל. אבל החשד שלהם כמו עוד דברים שעשו למשה רבנו כל זה לא הקטין, אלא ההיפך, דווקא מתוך זה, מתוך הצורך לברר את בירורי הקודש  העליונים, עוד יותר התברר שאכן אנשים שלא עלינו, רוח רעה נשבה בהם, הם דיברו עתק על משה רבנו (ההתבטאות על 'דברי עתק' כמעט זהה למה שנכתב בעצומת רבנים שהגנה על הרב אבינר). כך יתברר עד כמה הדברים האלה הם תוצר של אותה שאיפה רעה ואותה מחשבה רעה.

נקום כולנו כאיש אחד בבוז גמור כלפי אותה שפלות... נבוז לזה בלבנו ובדעתנו. שלא נעיז להתבונן בכל השטויות וההבלים כמו שאסור להתבונן בעבודה זרה, "לא ידבק בך מאומה מן החרם ולא תביא תועבה אל ביתך והיית חרם כמוהו שקץ תשקצנו"...

נרבה בבניין של תורה, בבניין של חיים בריאים, בנועם אווירה וקדושתה וטהרתה של ארץ ישראל... נברר את הבירור הזה של "מגדל עז שם ה' בו ירוץ צדיק ונשגב"... לכבוד מורנו ורבנו הרב שלמה אבינר שליט"א שבעזרת ה'... יוסיף... בהנהגת התורה שלו,  בהנהגת שאיפת הטהרה והקדושה והצניעות בעם ישראל,  ושהעוז הזה בוודאי יגבר על כל המחשכים האלה של ההריסה.
'לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קודשי כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים, כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים' ".

באותו מסמך הרב בלייכר גם מרומם את הרב אבינר כמי ש"ראשו לא רק נמצא ברומה של תורה, אלא ידיו רב לו גם למסור את נפשו ולמצוא זמן ולהדיר שינה מעיניו כדי לבנות בתים בישראל" כאשר הוא חשוף לסכנה "שבסוף יגמלו לו רעה תחת טובה".

כל הדברים הללו מתנפצים ברגע שמקשיבים להקלטה הבאה:

הרב אבינר מודה בהאשמותיה של המתלוננת 'שרה'.



מצער לראות שכמעט שום דבר לא השתנה מאז בהתייחסות של רבני הר המור לרב אבינר.

הרב בלייכר ייצג את הלך הרוח באותו הזמן, הוא לא היה היחידי במערכה נגד המתלוננות.


מאמרו של הרב בלייכר,
שפורסם בעלון 'זרעים' של תנועת בני עקיבא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה